محمدرضا عارف در انتخابات ریاست جمهوری نامزد نمی شود بر اساس دیدگاه امام خمینی (ره) به کدام کاندیدای رییس جمهوری رای دهیم؟ علت غیبت حسن روحانی در چند جلسه عمومی اخیر مشخص شد عبدالناصر همتی کیست؟ + جزئیات و زندگینامه باقری: ثبات، آرامش و پیشرفت لبنان هدف ایران است سید حسن خمینی: امام خمینی (ره) روح استقامت و پایداری را به ملت‌ها داد آلمان خواستار بهبود وضعیت بشردوستانه در غزه شد رژیم صهیونیستی حومه حلب را بمباران کرد نتانیاهو: جنگ غزه ادامه خواهد داشت آرزوی یک کاندیدا: امیدوارم روزی مردم یک زن را بعنوان رئیس‌جمهوری انتخاب کنند رهبر انقلاب در مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(ره): رژیم صهیونیستی دارد تمام می‌شود، مردم دنیا دارند می‌بینند| ان‌شاءالله یک رئیس جمهور شایسته برای ملت ایران تعیین خواهد شد + فیلم و عکس علی باقری راهی لبنان شد (۱۴ خرداد ۱۴۰۳) روز پایانی ثبت‌نام کاندیدا‌های انتخابات ریاست‌جمهوری آغاز شد (۱۴ خرداد ۱۴۰۳) تجمع و تقابل یهودیان موافق فلسطین و اسرائیل در خیابان‌های منهتن نیویورک + فیلم و عکس رسانه صهیونیستی: برخی سیاستمداران اسرائیلی بر لزوم توقف جنگ تاکید دارند اردوغان: باید نتانیاهو را متوقف کرد ترامپ، نامزد حزب جمهوری خواه در انتخابات آمریکا شد رسانه عبری: ارتش اسرائیل موافق و کابینه مخالف طرح بایدن است شولتس خواستار بهبود وضعیت انسانی در غزه شد حزب‌الله مقر نظامیان صهیونیستی را با کاتیوشا هدف قرار داد (۱۳ خرداد ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

استعفای «آنگلا مرکل» پذیرفته شد | صدراعظم پرسابقه آلمان رفت

  • کد خبر: ۸۵۴۶۳
  • ۰۵ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۳
استعفای «آنگلا مرکل» پذیرفته شد | صدراعظم پرسابقه آلمان رفت
رئیس جمهور آلمان طی جلسه‌ای رسمی، استعفای «آنگلا مرکل» صدراعظم این کشور و کابینه وی را پذیرفته و نامه پذیرش استعفا را تقدیم وی کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، «فرانک والتر اشتاین مایر» رئیس جمهور آلمان طی جلسه‌ای رسمی، استعفای «آنگلا مرکل» صدراعظم این کشور و کابینه وی را پذیرفته و نامه پذیرش استعفا را تقدیم وی کرد.

در جریان برگزاری این مراسم، اشتاین مایر با تقدیر از مرکل و تلاش‌های وی طی چهار سال گذشته دولت، گفت: اتفاقات زیادی طی چهار سال گذشته رخ داد. اکتفا به گفتن اینکه دوره قانونگذاری قبلی با توجه به موضوعاتی که باید حل می‌شد دشوار بود، به تنهایی وضعیت واقعی امور را منعکس نمی‌کند.

رئیس جمهور آلمان همچنین با اشاره به سختی دوران کرونا که به گفته وی، جهان را زیر و رو کرد، از تلاش‌های مرکل در مقابله با این بیماری تشکر کرده و گفت: تلاش‌های زیادی از جانب شما و تمامی کشور (در این زمینه) انجام شد.

اشتاین مایر همچنین در بخش دیگری از سخنان خود به تنش‌های بین‌المللی طی سال‌های گذشته صدراعظمی مرکل پرداخت که به گفته وی، موضوع خروج انگلیس از اتحادیه اروپا و ریاست جمهوری دونالد ترامپ در آمریکا از سخت‌ترین آن‌ها بود.

وی در عین حال نسبت به آینده پیش روی اتحادیه اروپا ابراز نگرانی کرده و گفت: پیوستگی داخلی اروپا بی ثبات باقی مانده و کاهش تنش‌ها در کنار ایجاد توازن در منافع اروپا، همچنان از اولویت‌های اصلی دولت جدید در آلمان خواهد بود.

اشتاین مایر در انتهای سخنان خود اعلام کرد که مرکل و کابینه وی، تنها طی چهار سال گذشته، حدود ۶۰۰ قانون وضع کرده و به اجرا گذاشتند.

گفتنی است مرکل تا زمان تشکیل دولت بعدی آلمان، همچنان به وظایف خود به عنوان صدراعظم این کشور عمل خواهد کرد.

منبع: مهر

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->